Software til udvikling af æsker til capstar vet

æsker til capstar vet og erp reportingDueplast har taget nye værktøjer i brug til udviking af deres æsker til capstar vet. Ved brug af avanceret software som business intelligence og reporting systemer har de lykkes optimere produktionen af æsker med op til 20% uden at det er gået ud over kvaliteten på nogen måde. Ved brug af reporting systemer har de i en periode på 6 måneder kunne overvåge hver enkelt lille detalje lige fra indkøb af råvarer, selve produktionen til fragt og salg af de færdige produkter. Ved brug af deres business intelligence system har de så kunne stille forskellige formler op og se hvilke faktorer de kunne ændre og hvordan programmet så mener at det vil påvirke hele forløbet. Ud fra disse forslag har de så løbende afprøvet forskellige nye tiltag og konstant kunne følge med i effekten af disse ændringer i deres reporting software.
Alle dataene som indkøb, produktion, salg er tilgængelig via deres Microsoft Dynamics ERP system, så man har ikke skulle ud og indsamle en masse ny data for at kunne sætte disse forsøg i værk for at kunne udvikle de bedste indpakninger til deres capstar vet produkter. Resultatet efter 6 måneders test er at de lykkes få vendt et mindre tab til et overskud på salg af æsker til capstar vet og dermed få en mere sund forretningsstruktur.

Læs om: Køb Capstar Vet på dit online apotek

Mange af de ting de har lært under dette projekt med æskerne vil nemt kunne overførest til deres andre produktioner som ringbind, faneblade og etui. Ved at bruge reporting software og så afprøve de ting der virkede med æsker kan de nemt overvåge om disse tiltag også har en positiv effekt på de andre af deres hovedprodukter og derved være med til at genere et større overskud inden for disse områder.

Reporting software er ligesom dashboard systemer et stykke software til at give dig overblik over en given situation. Et af de mere kendte reporting systemer er Google analytics som mange af os efterhånden har stiftet bekendtskab med. Nogle af disse typer systemer generere raporter på historiske data mens andre af dem gør det ud fra live data, disse går ofte under betegnelsen databoard.

Business Intelligence derimod er systemer der benytter sig af data mining teknologier til ligesom reporting software at skabe overblik over data ud fra forskellige kriterier. Derudover giver det dig mulighed for at rette på de forskellige data og dermed se hvordan disse rettelser vil påvirke hele systemer. F.eks. hvis vi tager udgangs punkt i projektet om æsker, kunne det f.eks. være hvad nu hvis vi flytter 2 mænd fra produktionen over i salg og marketing som har til opgave at udvide kendskabet til capstar vet. Man plotter derefter de nye data ind hvor der så er 2 færre ansatte i produktionen hvilket resulter i færre enheder at skulle sælge, flere folk i salg hvilket resultere i mindre lager, opdager på tallene at de vil betyde at produktionen ikke helt kan følge med salgs afdelingen. Man ansætter en ekstra i produktionen (i teorien) og ser at nu er salg og produktion lige hurtigere og sluts resultatet viser at der genereres et overskud. Fordelen ved disse BI eller business intelligence systemer er at man nemt kan tweake på de forskellige tal og med det samme se resultatet om der en lille ændring vil betyde en stigning af capstar vet eller et fald. Dermed er man sikre på at være på forkant med tingene og bedre kunne lancere capstar vet på nye markeder eller kunde grupper.

Problemet er at det ofte tager lang tid at uddanne folk i brugen af disse typer af systemer og at mange ikke altid lægger inde med alle data med mindre man i forvejen benytter sig at et ERP system som automatisk gemmer denne type data. I projektet om æsker til capstar vet tog det lidt tid at få alt sat op, men i sidste ende, viste det sig at være en rigtig god ide.

Kilder: